Kobiety są coraz bardziej widoczne w świecie biznesu. Co ważne, zaczynają odgrywać w nim istotną rolę. W tym artykule opowiadamy, jak przedstawicielki płci pięknej mogą osiągać sukcesy na polu zawodowym – działając pod własną marką.
Zrozum swój rynek
Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, zrozumienie i przeanalizowanie sytuacji rynkowej jest niezbędnym krokiem, który należy wykonać przed wprowadzeniem produktu lub usługi na rynek. Pozwoli to uniknąć falstartu.
Niezbędne jest więc poznanie potencjalnej konkurencji, określenie, kim jest docelowy klient, a także jakie są perspektywy dla całego segmentu. Takich analiz nie należy jednak robić w pośpiechu. Lepiej poświęcić na to kilka godzin, aby później z większą wiedzą rozpocząć działalność.
Metod badania rynku jest wiele. Można skorzystać z naukowych sposobów, jak tworzenie modelu CANVAS lub zdać się na opinie innych. Ciekawym rozwiązaniem jest wypuszczenie na rynek produktu testowego lub rozpoczęcie sprzedaży w modelu preorder. Działając na żywym organizmie szybciej można zrozumieć, jakimi motywacjami kierują się potencjalni klienci, jaka komunikacja na nich dziala, a także ile pieniędzy są w stanie wydać na konkretny produkt.
Nowe wyzwania dla kobiet: oferty pracy w Nowym Sączu
Społeczność z podobnie myślącymi kobietami
Żadna osoba biznesowa – kobieta czy mężczyzna – nie jest wyspą. Kobiety biznesu, które odniosły sukces, rozumieją, że prowadzenie małej firmy wymaga posiadania sporej społeczności zgromadzonej wokół niej. To ona napędza jej rozwój, a także zapewnia wsparcia w kluczowych obszarach działalności.
Zaraz po założeniu firmy, jej właścicielka musi wykonywać każdą pracę samodzielnie. Z czasem, jeśli chce szybciej rozwijać swój biznes potrzebuje wsparcia – i tutaj z pomocą przychodzą członkinie społeczności.
Zaangażowana społeczność zgromadzona wokół danej marki to również rzesza wiernych klientek, które gotowe są wydać swoje pieniądze, zanim w ogóle zobaczą dany produkt. Warto więc skupić się na budowaniu odpowiedniego otoczenia. Od tego czy uda się to zrobić, zależy w dużej mierze sukces całego przedsięwzięcia
Skup się na postępie zamiast na perfekcji
Wiele kobiet w biznesie stara się dążyć do perfekcji, zamiast stawiać na rozwój. To błąd. Jak przekonują kobiety, które od lat prowadzą swoje firmy – istotniejsze dla jej rozwoju jest to, aby każdego dnia robić chociażby niewielki krok do przodu, niż to by ścigać niedoścignione.
W przełamaniu pewnej bariery w mózgu pomaga idea eksperymentowania. Polega na tym, aby raz na kilka tygodni tworzyć nowy projekt i ramach małego eksperymenty wypuszczać go na rynek. Jeśli przyjmie się dobrze – sprzedaż będzie na odpowiednim poziomie – to znak, że warto go kontynuować.
Aktualne oferty pracy dla ambitnych kobiet.
Działanie w tym modelu sprawia, że perfekcjonizm schodzi na drugi plan. Dominującą rolę pełnią wówczas kreatywność i nastawienie na rozwój, które dużo lepiej wpływają na kondycję firm niż perfekcja.